De Lokale Partij
Vertrouwd, betrokken en voor iedereen

Marty van den Biggelaar (commissielid)

Ik ben Marty van den Biggelaar, slechts 8 jaar woonachtig in Nijkerk en afkomstig uit het Brabantste dorp Best onder de rook van Eindhoven. De reden van mijn komst naar Nijkerk vindt u elders op deze website, namelijk Patriia van Lozzen, mijn lieftallige echtgenote …
Ik ben 38 jaar werkzaam geweest bij de Koninklijke Luchtmacht in diverse technische functies en geniet nu van mijn pre-pensioen. Al onze kinderen zijn uit huis en op hun plek en dat geeft ons volop de gelegenheid om plezierige dingen te ondernemen, maar ook om ons bezig te houden met de plaatselijke politiek.
Politiek was altijd een belangrijke factor in mijn carrière bij Defensie: politieke besluiten werden niet altijd goed begrepen op de werkvloer door de mannen en vrouwen die met hun “boots” in de klei stonden te werken. Zo is het in de Gemeente ook wel een beetje: niet alle besluiten van het Gemeentebestuur worden door de burgers goed begrepen en soms begrijpt het bestuur de burgers ook niet. Het lijkt mij een leuke uitdaging om bij te dragen aan het dichten van die kloof, door mee te werken aan de meest elementaire taak van de Gemeenteraad : het controleren en kritisch volgen van het Gemeentebestuur.
Mijn politieke signatuur is wat links van het midden; mensen die in de verdrukking dreigen te komen moeten kunnen rekenen op ondersteuning van de Gemeente of overheid en de sterkste schouders zouden de zwaarste lasten moeten dragen. Maar bovenal is in contact zijn en blijven met de burgers een belangrijke factor om goed beleid te kunnen maken. Ik hoop daar in de komende 4 jaar een steentje aan bij te mogen dragen.