De Lokale Partij
Vertrouwd, betrokken en voor iedereen

Peter Collignon (raadslid en fractievoorzitter)

Ik ben Peter Collignon en ruim 30 jaar getrouwd met Brigit. Wij wonen al meer dan 20 jaar in Hoevelaken. Voor die tijd woonden wij in Hooglanderveen. Onze drie dochters zijn het huis al uit.
In het dagelijks leven ben ik ondernemer en daarnaast geef ik colleges en masterclasses bij het NCOI in bedrijfseconomie en belastingwetgeving. Tevens ben ik lid van de Raad van Toezicht van de Ermelosche Psychologen Praktijk. In Amersfoort en Nijkerk ben ik eerder fractievoorzitter geweest en thans ben ik lid van de steunfractie van De Lokale Partij in de gemeenteraad van Nijkerk.
Ik ben afgestudeerd in de Fiscale Economie en Nederlands Recht aan de Erasmus Universiteit. Later ben ik nog post doctoraal afgestudeerd aan de VU in beleggingen.
Wij wonen al ruim 20 jaar in het mooie Hoevelaken. Daar ben ik met name bekend van onze kleine voskleurige mini Shetlandpony’s en Ouessant schaapjes die her en der in het weiland staan.
Ik vind het ontzettend leuk om betrokken te zijn bij de eigen leefomgeving. Daarnaast spreekt het mij aan op te komen voor mensen die dat zelf niet meer kunnen. In de politiek kan ik mijn ei hierin volledig kwijt.
Mijn doel in de politiek is om de punten uit ons verkiezingsprogramma zo veel mogelijk waar proberen te maken. Daarbij vind ik dat wij veel meer moeten gaan denken in waarom iets wel zou moeten kunnen in plaats van waarom het niet kan. Ons verkiezingsprogramma heeft niet voor niets de titel ‘Denken in mogelijkheden’. Daar wil ik mij sterk voor gaan maken!